vrijdag 26 februari 2016

Priem dames

In Gent heb je een behangwinkel die al 91 jaar bestaat waar 2 zussen en broer behang verkopen.  Uit elke periode hebben ze behang. Veel film en decormakers kopen daar ook hun behang.
B en ik waren vandaag in Gent en bezochten Priem.
Etalages om inspiratie op te doen. Verder geen voorbeelden alleen maar rollen. Dus je moet tegen de dames zeggen wat voor soort behang en welk patroon thema of kleur en dan laten zij jou van alles zien. Daarna gaat broer met de beschrijving ( staat op de rand van de voorbeeld rol) naar één an de magazijnen de juiste rol voor je opzoeken).
Echt geweldig. Pittige tantes, boven de 80..met een gebit waar wat gaten in waren gevallen.
Ik vroeg behang met natuurlijk patroon en groen en lichtblauw.
Er kwam van alles voorbij.
Uiteindelijk 1 rol behang gekocht om in huis ergens een mooi muurtje te maken.Ik bofte vandaag, ze hadden mijn keuze gewoon ergens in een doos in de winkel staan (duurde wel even). B maakt ondertussen een praatje met broer, broer in stofjas was erg tegen computers en pinbetalingen. En geverfde muren dat kon in hun ogen ook echt niet!
Heb nu geen foto van het door ons gekozen behang maar wel foto's van de winkel. Ik maakte ze stiekem en snel met mijn mobiel.
Oh....wat was het daar bijzonder. Ik heb nu al zin in volgend bezoek.
Foto van mijn behangetje volgt!

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk lijkt me dat. Sowieso wel eens zin in een dagje Gent. Vroeger vaak gedaan, vanuit Terneuzen. Maar dat is echt al lang geleden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Bettie, ik ben bij mijn ouders in Oost Souburg en dan rijd je ook in uurtje naar Gent. Goed te doen voor een dagje.

      Verwijderen